Sliten

Kunde inte somna igår, kom inte till ro
utan låg bara och vred och vände på mig, lyssnade på
Andreas snarkningar, Benjamins hostningar och Nathalies prat
i sömnen..

Somnade tillslut bara för att bli väckt av Benjamin knappt 2 timmar
senare. Sen var jag in till honom med 10-20 minters intervall i en timme
innan han bestämde sig för att bajsa en halvtimme innan den vanliga "morgonbajstiden".
Fick honom tillslut att somna om, men jag hann aldrig somna innan klockan ringde...

Snoozade en gång, sen vaknade Benjamin igen, så var bara att ta med honom
ner och göra i ordning en flaska. Chansade på att han kunde sitta snällt och fint
och leka i sin ensamhet så att jag hann duscha en snabbis.
Hörde bara glada skratt när jag kom ut ur duschen, och där stod Benjamin
och kollade ut genom fönstret i vardagsrummet, med en halv blomma i ena
handen och blomjord och massa vatten runt fötterna. Suck.


Jaja, nu är Nathalie på förskolan och Benjamin sover en stund,
ska nog lägga mig och vila jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Annonser från BloggPartner