slädtur

I morse när jag vaknade så visade termometern -20,9
kan säga att det just då inte känndes så himla lockande att åka på dagens planer..
Men vi kom i alla fall iväg i skaplig tid, Andreas skjutsade mig och Nathalie för
att sedan åka hem och packa fikakorgen medan Benjamin sov en stund.


Vi åkte släde, så himla mysigt! Det var 9 hästar varav 8 drog på varsin släde
och så åkte vi där på rad med bjällrorna klingandes och solen sken från en
klarblå himmel. Helt underbart! Det blev dock himla kallt efter ett tag,
tur att vi kom fram till en brinnande brasa där vi kunde värma oss och grilla
korv innan det var dags att åka hemåt.


Stannade kvar hos barnens kusiner när slädturen var avverkad, där
gick vi en promenad och sen var barnen helt slut. Följde med in och fixade lite mat
och sådär, både Nathalie och Benjamin somnade sen på vägen hem. Tyvärr
vaknade Nathalie när Andreas bar in henne, men förhoppningsvis somnar hon snart
så jag och min man kan få lite lördagsmys för oss själva.




Skulle behöva sätta mig och föra över lite bilder till datan, så kanske jag ska
passa på att göra det nu? Men det är ju så tråkigt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Annonser från BloggPartner