Baddjävlar

I dag har Andreas varit ledig, så skönt att vara hemma
hela familjen. Och skönt att få lite gjort med.

I helgen som kommer så fyller Andreas år, så jag behövde köpa en
present till honom. Vi gick först en stund på stan allihopa, men sen
så tog Andreas med sig barnen upp till ICA medan jag kollade vidare
en stund. Var så skönt att få strosa runt på stan ehlt ensam!!
Köpte till och med kläder till mig själv och inget till barnen, jo förrästen
strumpor till Benjamin. En klänning, en långärmad tunn tröja och en
morgonrock fyndade jag, allt på rea.

När pengarna var slut ;) så knatade jag upp till ICA och hann dit lagom när
det bara var 3 saker kvar på listan... Kastade i oss lite lunch på Max, sen
åkte vi hemmåt igen. Och här hemma har det plockats och donats, jag fick
lite egentid som jag spenderade i sängen läsandes en bok.



Innan läggning fick barnen bada och de är helt vilda i badkaret!!!!
De flyter på rygg båda två, doppar huvudet och är helt under ytan,
stänker vatten och skrattar så himla härligt! Benjamin försöker klättra
på badkarskanterna men det slutar bara med att han glider ner i vattnet igen..
Och han kryper fast det är för mycket vatten och jaaa, de är helt vilda båda två!

Andreas bytte av mig i badvaktandet efter en halvtimme ungefär, då var jag
helt slut och hade "fiskat upp" Benjamin 7 gånger tror jag... När de badat en
timme ropade Andreas:
-Benjamin börjar bli blå nu, ska jag ta upp honom?
-Du kan ju prova, svarade jag.
Varpå Andreas lyfte upp Benjamin som gav ifrån sig ett riktigt avgrundsvrål.
Han ville verkligen inte sluta bada fast han frös så..!



När barnen somnat, vilket de gjorde supersnabbt idag, så har jag och min
fina man mumsat på nygräddade kanelbullar, mums! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Annonser från BloggPartner