Märklig helg

Den här helgen har verkligen inte vart som
andra helger här hos oss.

Först så vaknade Nathalie helt rödflammig och rödknottrig i fredags.
Eftersom det gått Scharlakansfeber på förskolan så misstänkte vi ju att det var det.
Fick en tid hos läkaren på förmiddagen, tog massa prover osv.
Det var halsfluss hon hade fått, och nässelutslag.

Sen hade jag en tid hos tandläkaren som jag oroat mig för i 2 veckor.
Det gick både bättre och sämre än jag väntat mig.
Ruskigt jobbigt var det i alla fall och om 3 månader måste jag tillbaka...

Lagom när vi kommit hem, vid halv 4, så ringde Andreas arbetsgivare
och gapade och skrek. Det visade sig att Andreas fått sparken. Kul jul!



I lördags åkte vi och storhandlade, det tog hela förmiddagen ;)
På eftermiddagen åkte vi ut till min pappa som fyllde år i fredags.
Vå åkte massa pulka i backen och fikade såklart.


I går så fick Nathalie göra sin skridskodebut!
Hon var duktig, trodde hon skulle ge upp på en gång, men hon kämpade på bra!
Själv åkte jag på mina nya skridskor, mina första egna och det var riktigt kul.
Blev en tur ut till mamma och pappa med för lite pulka åk :)




Nu är Andreas in till arbetsförmedlingen.
Jag och barnen ska baka pepparkakor har jag lovat Nathalie.
Hade hoppats att Benjamin skulle sova en stund, skulle vara enklare då...

Kommentarer
Postat av: Linda

Hur kan man sparka en människa veckan innan jul.. Så ruttet gjort. Hoppas lilltösa kryar på sig. kramar

2010-12-15 / 15:28:14     URL: http://enoslipaddiamant.blogg.se/
Postat av: Karin

Svarar Linda:

Ja, riktigt ruttet gjort, tyvärr är det än värre då han blev uppsagd för han är sjukskriven.. Ett riktigt ägg till arbetsgivare tyvärr

2010-12-15 / 18:32:01     URL: http://orcinusorca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Annonser från BloggPartner